לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

מופעל על ידי Blogger.

Translate

רשומות פופולריות

About Me

חפש בבלוג זה

יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

הנחמה הגדולה

מליקוטי מוהר"ן, בן 21, שניות. 11 


לכבוד שבת "נחמו", בשבת שלאחר תשעה באב, כאשר אנו נוהגים לקרוא את ההפטרה שמתחילה:"נחמו, נחמו עמי ... להתנחם, להתנחם, האנשים שלי, אומר לכם אלהים" (ישעיהו 40:1). 

במסגרת הוראה ארוכה הקשורה ברמות הנשגבות ואימננטית של חוכמה, רבי נחמן שוזרבDrush הבא (פרשנות דרושה מ):



"להתנחם, להתנחם ..." זה מציין את הרמות של "נשגב" ו "נשגב של נשגב." לידיעה אלוהית היא נחמה לכל הסבל. ואיך אפשר להשיג את הידע האלוהי הזה? באמצעות [המסקנה של הפסוק]:



"אומר שאלוהים שלך", זה "אמר בשקט (BA-chashai עמירה)" (השני זהר, 25b), שהוא אופייני לשמן [אשר זורם בשקט ובחוכמה היא סמלי של], המקביל ל "שבעה נרות" [ של המנורה.בתחילתו של שיעור זה, רבי נחמן משתמש בשבעת הנרות של המנורה כמקביל לשבעת הפתחים של הראש והטיהור של הפקולטות הקשורים בם].



Noson ר '(מקוצר) מוסיף:



הרבי הסביר לעיל, כי על ידי זועק לאלוהים שאנחנו יכולים ללדת את תפיסות רוחניות חבויות קודם לכן. ועל ידי קידוש "שבעה נרות," אנחנו מפנימים המנטליות הנשגבת האלה.



שני דברים נחוצים לאחד כדי להשיג את תפיסות קדושות. ראשית, יש ללדת אותם, מה שדורש זועק לאלוהים, בדיוק כמו שאישה זועקת כשהיא יולדת. לאחר מכן, כאשר את המנטליות נולדות, עדיין יש להם היבטים אימננטיים ונשגבים.להפנים נשגב, אחד חייב לקדש את "שבעה נרות", המתאימים לעיניים, אוזניים, האף ופה והשלמות של הפקולטות הקשורים בם.  



וזה ההסבר של "להתנחם, להתנחם ..." הבנה גבוהה יותר זו הנחמה העיקרית, כאמור. אנו משיגים זאת באמצעות זועק ועל ידי קידוש "שבעה נרות." "אומר שאלוהים" מרמז על "מדבר בשקט", כמו נפט שאת הנרות במנורה משמשים כדלק. מכוחם של שני היבטים אלה אנו יכולים להבין את הרמות הנשגבות השונות של חוכמה אלוהית, "נשגב" ו "נשגב מנשגב", המהווה את הנחמה העיקרית.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה