לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

מופעל על ידי Blogger.

Translate

רשומות פופולריות

About Me

חפש בבלוג זה

יום שני, 19 באוגוסט 2013

עלי עשב

עלי עשב
תורה נבחרות על Hisbodedus (מדיטציה ותפילה מבודדת)

תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '280, 306-307, 364-364

שיחות הר"ן 227

[Noson רבי כותב:] מצאתי את זה בכתב יד נכתבה על ידי חבר בקבוצה שלנו:

הדרך הטובה ביותר הוא לבודד את עצמך ולהרהר באחו מחוץ לעיר. עבור לשדה דשא, לדשא יעורר את הלב שלך.

*

שיחות הר"ן 144

לאחר שהרבי חזר מהמברג, הוא עדיין היה מאוד חולה בשחפת. לעתים קרובות הוא היה נוסע עד לפאתי העיר ולצאת לטיולים בשטח. זה היה לבריאותו ולסיבות אחרות מדהים שרק הוא יודע. [1]

במהלך טיולים אלה ששמענו שיעורים נפלאים וסיפורים מהרבי. זה היה באירוע אחד כזה ששמענו שיעור על הפסוק (בראשית 24:63): "ויצא יצחק לשוח בשדה", המופיע בחלקו השני של הליקוטים מוהר"ן # 11.

אנחנו לקחנו את המאמן אל מחוץ לעיר, ועצרנו בשדה ללכת. אנחנו ירדנו מהאוטובוס ועמדו סביב הרבי, שעדיין יושבים שם. זה היה זמן לתפילת המנחה בצהריים, ואנחנו עומדים להתחיל את השירות בתחום. הרבי גילה את הלקח לעיל, אומר שכאשר אחד מתפלל בשדה, כל עשב נכנס לתפילותיו.

*

שיחות הר"ן 163

אחד מחסידיו של הרבי מZlatipolia קשור הבאה:

יום אחד בקיץ בZlatipolia, סגד הרבי מוקדם מאוד. הוא שלח את בתו שרה להתקשר אליי. כשאני בא אליו הוא הציע לנו לצאת לטיול ביחד. בקרוב עזבנו את העיר ומצאנו את עצמנו צועדים באחו דשא.

הרבי דיבר. "אם היה יכול להיות רק ראוי לשמוע את השיר של דשא זה! כל להב שר אל הקב"ה ללא כל מניע נסתר, שלא ציפה לשום תמורה. זה נפלא ביותר לשמוע את השיר שלהם ולעבוד את ה 'בקרבם. ES הוא zehr בטן פרום צו זיין tzivishen zei. זה טוב מאוד להיות דתי וביניהם ... "

הלכנו עוד קצת והגעתי למוגילה, הר קטן ליד העיר. שאלתי למה אנחנו הולכים לשם, והרבי אמר לי את הסוד של מוגילה ש. הוא ביקש ממני לבוא איתו.

ההר היה חלול כמו מערה, וכשנכנסנו אליו, לא ניתן היה לראות מבחוץ. ברגע שנכנסנו לחלול, הרבי לקח עותק של שערי ציון   [2]   מהכיס שלו והתחיל לקרוא. הוא קרא את הדף אחר דף, מרר בבכי כל הזמן.

אני עמדתי שם והחזקתי את מעיילו של הרבי ונדהמתי מההיקף של הבכי שלו. נשארנו שם זמן רב מאוד. כשהרבי סיים את דבריו ביקש ממני לצאת ולראות את השעה. כשהסתכלתי, היום כמעט נגמר והשמש
מתחיל להגדיר. הרבי היה בוכה בתפילה ליום הקיץ ארוך כולו בלי לעצור.
*

שיחות הר"ן 228, 229
Wisom של הרבי נחמן, עמ '364-365

הרבי אמר פעם: יש בהחלט הרבה אנשים דתיים שאין לבודד את עצמם עם הקב"ה. אבל אני קורא להם ple'etim - מבולבל ונבוך. כשיבוא המשיח פתאום מגיע וקורא להם, הם יהיו מבולבלים.

כאשר אדם מתעורר משינה נינוחה, את דעתו היא רגועה ונינוחה. כך אנו יהיו כאשר יבוא המשיח, לחלוטין ללא מבוכה או בלבול.

*

הרבי דיבר פעם אחת לבני נוער ועודד אותו להתבודד ולשוחח עם ה 'בשפה האם שלו. הרבי אמר לו שזה הוא איך התפילה החלה. הצורה העיקרית של תפילה הייתה ביטוי של הלב לפני הקב"ה בשפה האם של כל אדם.

הרמב"ם מדבר על זה בתחילת הקוד שלו בתפילה. [3] הוא קובע כי זו הייתה צורת אמא של תפילה בהתחלה, לפני שזה היה רשמי על ידי אנשי כנסת הגדולה. [4] זה היה רק אז צו פורמלי של תפילה הוצג.

אבל אפילו על פי החוק, בצורתו המקורית היא עדיין הראש. למרות שאנו עוקבים אחר סדר התפילה הוסמכה על ידי אנשי כנסת הגדולים, בצורתו המקורית היא עדיין מועילה ביותר.

עשה לך מנהג של להתפלל לפני הקב"ה ממעמקי לבך. השתמש בכל שפה שאתה יודע הכי טוב. שאל את האלוקים כדי לגרום לך ראוי באמת משרת אותו. זו מהותה של תפילה.

במקומות רבים, שדנו בחשיבות של מה שהופך את תרגול קבוע זה. זו היא הדרך של כל הצדיקים השיגו הרמה הגבוהה שלהם. הבט היטב במילים שלנו. [5]

[1]   ראה Yemay Moharnat 25b, Chayay מוהר"ן 13a (151). רבי נחמן חזר ממברג ביום ראשון, 8 תמוז, 5568 (2 ביולי 1808). רבי נחמן חזר לבית מOhelov מייד אחרי קצת יותר מחודש לאחר מכן תשעה באב,. זה היה בחודשי אוגוסט וספטמבר של אותה שנה שהשיעורים האלה נחשפו. המהדורה הראשונה של הליקוטים מוהר"ן היה אז להיות מודפס Chayay מוהר"ן 38a (# 16);. Yemey Moharanat 25A.
[2] אוסף של תפילות קבליים שנאספו על ידי הרב Noson נוטה האנובר שהיה מועדף על ידי צדיקים רבים, בפרט במהלך התקופה החסידית מוקדם. ראה קודם לכן פרסום על שערי ציון כאן (DS).
[3]   יד Chazakah, תפילה 1:2-4.
[4]   Knesses Hagedolah, סנהדרין הגדול או בבית המשפט עליון חקיקתו של עזרא הסופר, קיים בין 392 לפנה"ס ו310 היא כללה 120 זקנים, ובהם כמה נביאים. ראה אבות 1:1; המגילה 17b, מבוא לChazakah יד.
[5] ראה הרב אריה קפלן, השתפכות של הנשמה (ברסלב מכון מחקר), המציג מבחר של תורתו של הרבי נחמן על hisbodedus. עברית המקורית, Hishtapkhus הנפש, שנערך על ידי הרב אלתר של Teplik, מכילה גם אפילו יותר חומר מHalakhos הליקוטים של Noson ר 'בנושא זה (DS).

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה