לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

מופעל על ידי Blogger.

Translate

רשומות פופולריות

About Me

חפש בבלוג זה

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

הכל כדי לא להשבע

ברגע דאס Chavas, זצ"ל ", נסע בעילום שם עם קבוצה של סוחרים. לא היה שום דרך לדעת שגבר לבוש כהלך עני היה אחת הדמויות הרבניות המפורסמות של זמנו. כמאמן התקרב לפאתי עיר אחד מהסוחרים גילה שהוא נשדד. כולם התחילו לדבר בבת אחת, אלא דאס Chavas. אחד מהסוחרים האשים אותו בפשע. "אני בטוח שהקבצן האילם גנב אותו, יש לו עיניים חדות כמו הונאה, והוא היחיד שהוא שקט." למרות דאס Chavas הכחיש שלקח כל דבר, הסוחרים הביאו אותו לרב המקומי. מאז שהוא דמה לאדם עני, הרב חשב שזה סביר להניח כי הוא לקח את הכסף. "ההלכה היא שאתה צריך גם לייצר כסף או נשבעתי שלא תיקח את זה!" Chavas דאס נחשב מצבו קשה. "אני אשלם חצי מהכסף כדי להימנע מלקלל", הוא הכריז. הסוחר הבין שהוא חייב להיות הגנב, אחרת למה לא נשבע? "או שאשלם את כל הסכום או נשבעים!" Chavas דאס חשב עוד רגע והציע שלושה רבעים מהסכום. כאשר שנדחה, הוא הציע לשלם כמעט את כל הסכום, שהסוחר גם פוטר. "אני לא יכול לשלם יותר כדי שאהיה לי להישבע", אמר דאס Chavas. "אבל קודם אני צריך זמן כדי להכין את עצמי." הוא נכנס לפינה והתחיל לבכות, כמובן עושה תשובה אינטנסיבית. אחרי כמה דקות של זה, אחד מהסוחרים התעלף. כשהוא התעורר הוא הודה שהוא לקח את הכסף ומיהר להחזיר אותו. כשעזבו את הסוחרים, הרב דרש דאס Chavas לחשוף מי הוא היה, מה שהוא עשה בסופו, ובטל את ההתנצלויות הטבעיות של הרב. "למה להתנצל? אתה קבע על פי הלכה. "" למה אתה מציע מחצית ראשונה, ואחר כך יותר ולבסוף כמעט את כל הסכום, לפני שאתה הסכים להישבע? "שאל את הרב. "קודם הציע לי את כל כסף, ואז סחורות החומר שלי. ההצעה האחרונה שלי כללה את כל הרכוש שלי. מכיוון שאני לא יכול להעלות יותר ואין לי את כוח לקחת על חובות שהסכמתי להישבע ".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה