לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

מופעל על ידי Blogger.

Translate

רשומות פופולריות

About Me

חפש בבלוג זה

יום שני, 12 באוגוסט 2013

אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי

אנו מעלים מאמר קצר זה לאור העיקרון שבית המקדש נחרב בגלל "sinas chinam," שנאה חינם - וזה התיקון לשנאה כזאת הוא ahavas chinam, אהבה חינם. זה נחוץ במיוחד בשנה זו, כאשר החלוקה וסכסוכים התפשטו כמו מגפה בכל רחבי הארץ ישראל. ייתכן שחידוש ahavas chinam מהירות לשים קץ לכל המחלוקות בינינו, ותשעה באב במאי האחרון להפוך ליום של החג.

רבי נחמן מברסלב הורה לנו לבצע את מנהגו של האריז"ל, באומרו לפני davenning: "Hareini mekabel Alai המצווה asei shel VE-ahavta le-re'akha kamokha - הנה, אני מקבל עליי מצות עשה 'לאהוב את רעך יהודי כמוך. " (ויקרא 19:18). "[1] לכן, אחד הופך להיות מאוחדת עם כל כלל ישראל. הוא גם הסביר, "באהבה ובשלום, אפשר לדבר במילים של תפילה. הסיבה לכך היא נאומו הוא חייב בעיקר עם שלום, כמו שהכתוב, "אדבר על שלום ..." (תהילים 122:8) ", ובלי שלום, הוא מוסיף," זה בלתי אפשרי לדבר או להתפלל, אפילו אם אחד הוא איש של שלום ". התפילה הייתה REDACTED על ידי אנשי כנסת הגדולה בלשון רבות, כי זה הוא מפעל קיבוצי.

זה משקף את האחדות הבסיסית, חיונית של כל הנשמות היהודיות, ומכאן האחריות ההדדית שלנו זה לזה. כמדינת חכמינו, "כל ישראל ערבי זה לזה". [2] בהתאם לכך, הלל הזקן הכריז כי מצוות היהודי בחור אחד האוהב שלו בבחינת "כל התורה כולה, והשאר הוא פרשנות". [3]

רב שניאור זלמן מליאדי, מחבר ספר התניא, מסביר: [4] "בסיס והשורש כל התורה הוא לרומם ולרומם את הנפש ... אל המקור האלוהי של כל עולמות, וגם כדי להפיל האינסופי המבורך אור על הקהילה של ישראל ... להיות "אחד לאחד". [5] [אבל] זה בלתי אפשרי אם יש, חס וחלילה, חוסר אחדות בין הנשמות, לקדוש לא ישכון במקום מושלם ... '" [6]

מאסטר מקובל הרב משה קורדוברו מתאר את נשמותיהם של ישראל כמי שהתאחד באופן מהותי אחד עם השני ועם הנוכחות מאוד אלוהית. [7] לכן, הוא ממשיך ואומר, "אחד צריך לחפש את יתרונו של חברו [יהודי] ולהציג התועלת בעין טובה שלו ולהוקירו אחרים כבוד ל- אנחנו אחד ואותו הדבר! מסיבה זו גם אנו מצווים 'אוהבים יהודי לרעך כמוך "(שם לעיל.). לפיכך, מן ראוי שאחד רוצה את רווחתו של חברו ולא תדבר עליו רע או רצון שיאונה לו רע ". [8] מוניטין זה חייב להרחיב לכל בני העם היהודי, שכן כולנו חלק של כל אחד קולקטיבי.

ובכל זאת, לעתים אנו מוצאים שיהודים מסוימים עשויים לדחות את יסודות אמונה, ואפילו מתנגדים לערכים הדתיים שאנו מעריכים שיהיו שלנו "החיים ואורך הימים". בדבר מצב עגום זה, מחברו של ספר התניא מציין, "אבל כמו ל מי שאינו חברו של אדם [במילוי התורה ומצוות] ושאינו קרוב אליו, הלל, אמר, "להיות מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות וציור אותם קרובה לתורה. "[9] ... אחד חייב למשוך אותם בחבלים חזקים של אהבה, אולי אחד יצליח בציור אותם קרובים לתורה ולעבודה ה '. ואם אחד נכשל, הוא לא איבד את הכשרון של מצוות אהבת שכנות ". [10]

לא מסכים, לפעמים עלינו; להתווכח, ויכוח, ואם כל הסיבה נכשלה, ללכת משם בטריקת דלת. אבל תן לנו לעשות זאת כאחים ואחיות, שחולקים נקודה משותפת של המוצא וגורל משותף, ולא כאויבים מושבעים סופו של דבר.

מסורת חסידית מספרת כיצד הקדוש Berditchever כשמ"ם יקבל בברכה לסוכתו כל מיני יהודים, כולל יהודים סוררים. פעם מישהו שאל, "איך אתה יכול לקחת אנשים כאלה לסוכה שלך?"

Berditchever כשמ"ם ענה, "ומה יהיה אופי נמוך כמוני ייראה כמו לשבת בסוכתו של אברהם אבינו? אולי אם אני מקבל את היהודים הסוררים הללו לסוכה שלי, גם אני תתקבל לסוכתו של אברהם אבינו ... "

בזכות הצדיקים שהרגישו עם כל לבם ונפש אגו ahavas שכל צריכים אנו מרגישים, אנו עשויים מהרה להיגאל. אז כל הצער קשור תשעה באב יהפוך לשמחה בלתי פוסקת.





[1] הליקוטים מוהר"ן, 239. CF. רבי חיים ויטאל, בשמו של האריז"ל, פרי עץ החיים, שער העולם חה-דעשיה 01:03:02; שער חה-Kavannos, 'Inyan Birkhas חה שחר, מתחיל.
[2] השבועות טו 39 א.
[3] שבת 31a.
[4] ליקוטי אמרים תניא-, פרק. 32 (41 א).
[5] זוהר השני, 135A.
[6] זהר אני, 216b.
[7] זה גם אחד מהיסודות דרך חה-הבעש"ט, כפי שנדון בתולדות יעקב יוסף, פרשת קדושים, et al. רבי נחמן מזכיר את העיקרון הזה, וכן, ראה ליקוטים מוהר"ן, 260, שבו הוא מתייחס לנשמות ישראל כמו "חלקים ממשיים של השכינה".
[8] תומר דבורה, הפרק. 1, ד"ה "le-she'aris nachalaso".
[9] אבות 01:12.
[10] לוק. לעיל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה