מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
קיבל בדוא"ל מהרב תנחום ברטון של ירושלים: ישנן חנויות רבות כל כך להשראה "תשעה באב" בנקודה זו בהיסטוריה - בכל פורמט...
-
טעם של אכילה יהודית אותנטית: אכילה בתשומת לב לא קשור רק השכל מבוסס על המוח שלך. זה כרוך האינטלקט מבוסס לב שלך. גם המוח שלך ואת לבך, ...
-
שיחות הר"ן 247 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '379-380 הרבי אמר: העוש...
-
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-...
-
תורגם על ידי הרב אריה קפלן, "חוכמתו של הרבי נחמן," ברסלב מכון מחקר, עמ '140-141. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צרותי...
-
זה אוסף של מנהגים כולל מנהגים אישיים רבים של הרב גדליהו אהרון קעניג, zal, מייסד קהילת ברסלב צפת, ואלה של בנו ר 'אלעזר מרדכי קניג שליט...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום חמישי, 15 באוגוסט 2013
הנחמה הגדולה
מליקוטי מוהר"ן, בן 21, שניות. 11
לכבוד שבת "נחמו", בשבת שלאחר תשעה באב, כאשר אנו נוהגים לקרוא את ההפטרה שמתחילה:"נחמו, נחמו עמי ... להתנחם, להתנחם, האנשים שלי, אומר לכם אלהים" (ישעיהו 40:1).
במסגרת הוראה ארוכה הקשורה ברמות הנשגבות ואימננטית של חוכמה, רבי נחמן שוזרבDrush הבא (פרשנות דרושה מ):
"להתנחם, להתנחם ..." זה מציין את הרמות של "נשגב" ו "נשגב של נשגב." לידיעה אלוהית היא נחמה לכל הסבל. ואיך אפשר להשיג את הידע האלוהי הזה? באמצעות [המסקנה של הפסוק]:
הרבי הסביר לעיל, כי על ידי זועק לאלוהים שאנחנו יכולים ללדת את תפיסות רוחניות חבויות קודם לכן. ועל ידי קידוש "שבעה נרות," אנחנו מפנימים המנטליות הנשגבת האלה.
שני דברים נחוצים לאחד כדי להשיג את תפיסות קדושות. ראשית, יש ללדת אותם, מה שדורש זועק לאלוהים, בדיוק כמו שאישה זועקת כשהיא יולדת. לאחר מכן, כאשר את המנטליות נולדות, עדיין יש להם היבטים אימננטיים ונשגבים.להפנים נשגב, אחד חייב לקדש את "שבעה נרות", המתאימים לעיניים, אוזניים, האף ופה והשלמות של הפקולטות הקשורים בם.
וזה ההסבר של "להתנחם, להתנחם ..." הבנה גבוהה יותר זו הנחמה העיקרית, כאמור. אנו משיגים זאת באמצעות זועק ועל ידי קידוש "שבעה נרות." "אומר שאלוהים" מרמז על "מדבר בשקט", כמו נפט שאת הנרות במנורה משמשים כדלק. מכוחם של שני היבטים אלה אנו יכולים להבין את הרמות הנשגבות השונות של חוכמה אלוהית, "נשגב" ו "נשגב מנשגב", המהווה את הנחמה העיקרית.
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה