מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
אנו מעלים מאמר קצר זה לאור העיקרון שבית המקדש נחרב בגלל "sinas chinam," שנאה חינם - וזה התיקון לשנאה כזאת הוא ahavas chinam, אהב...
-
זהו סיפור על מלך שסבל מסוים מלחמות קשות רבות. הוא ניצחה ולקח שבויים רבים. עכשיו אתה חושב שאם אני אומר לך כל מה שאתה מבין? המלך עשה משת...
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
חברים יקרים של הרבי נחמן, יש חדשות נפלאה כל כך הרבה ברוך השם לחלוק איתכם! אנו מעודדים את ההערות והשאלות שלך על כל המאמצים יצאו לדרך. ...
-
שיחות הר"ן 247 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '379-380 הרבי אמר: העוש...
-
מנחה, מעריב מכס מברסלב Eikh Shehu: ברסלב מכס ושיטות עבודה, בעבר ובהווה, שנאספו על ידי דוד צייטלין ודוד סירס (עבודה בתהליך)....
-
שיחות הר"ן 234 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '. 269 הרבי לעתים קרובות עו...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום חמישי, 15 באוגוסט 2013
הנחמה הגדולה
מליקוטי מוהר"ן, בן 21, שניות. 11
לכבוד שבת "נחמו", בשבת שלאחר תשעה באב, כאשר אנו נוהגים לקרוא את ההפטרה שמתחילה:"נחמו, נחמו עמי ... להתנחם, להתנחם, האנשים שלי, אומר לכם אלהים" (ישעיהו 40:1).
במסגרת הוראה ארוכה הקשורה ברמות הנשגבות ואימננטית של חוכמה, רבי נחמן שוזרבDrush הבא (פרשנות דרושה מ):
"להתנחם, להתנחם ..." זה מציין את הרמות של "נשגב" ו "נשגב של נשגב." לידיעה אלוהית היא נחמה לכל הסבל. ואיך אפשר להשיג את הידע האלוהי הזה? באמצעות [המסקנה של הפסוק]:
הרבי הסביר לעיל, כי על ידי זועק לאלוהים שאנחנו יכולים ללדת את תפיסות רוחניות חבויות קודם לכן. ועל ידי קידוש "שבעה נרות," אנחנו מפנימים המנטליות הנשגבת האלה.
שני דברים נחוצים לאחד כדי להשיג את תפיסות קדושות. ראשית, יש ללדת אותם, מה שדורש זועק לאלוהים, בדיוק כמו שאישה זועקת כשהיא יולדת. לאחר מכן, כאשר את המנטליות נולדות, עדיין יש להם היבטים אימננטיים ונשגבים.להפנים נשגב, אחד חייב לקדש את "שבעה נרות", המתאימים לעיניים, אוזניים, האף ופה והשלמות של הפקולטות הקשורים בם.
וזה ההסבר של "להתנחם, להתנחם ..." הבנה גבוהה יותר זו הנחמה העיקרית, כאמור. אנו משיגים זאת באמצעות זועק ועל ידי קידוש "שבעה נרות." "אומר שאלוהים" מרמז על "מדבר בשקט", כמו נפט שאת הנרות במנורה משמשים כדלק. מכוחם של שני היבטים אלה אנו יכולים להבין את הרמות הנשגבות השונות של חוכמה אלוהית, "נשגב" ו "נשגב מנשגב", המהווה את הנחמה העיקרית.
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה