מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
מליקוטי מוהר"ן, בן 21, שניות. 11 לכבוד שבת "נחמו", בשבת שלאחר תשעה באב, כאשר אנו נוהגים לקרוא את ההפטרה שמתחילה: ...
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
תורגם על ידי הרב אריה קפלן, "חוכמתו של הרבי נחמן," ברסלב מכון מחקר, עמ '140-141. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צרותי...
-
שיחות הר"ן 234 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '. 269 הרבי לעתים קרובות עו...
-
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-...
-
על Makkos 21 הרב ינאי אמירה מוזרה לכאורה לרבי יוחנן: "אם לא הייתי הרמתי את החרס, שיש לך למצוא את הפנינה מתחתיו" Tosafos תוהה מדו...
-
ברגע דאס Chavas, זצ"ל ", נסע בעילום שם עם קבוצה של סוחרים. לא היה שום דרך לדעת שגבר לבוש כהלך עני היה אחת הדמויות הרבניות המפורס...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום שני, 26 באוגוסט 2013
בהמת משא
לפני כמאה שנים, הרבה מאורות של היישוב הישן גדולים השתתפו פדיון בן. בארוחה היה הרב קוק, זצ"ל "אני, שכיהן כKohain, והרב יוסף חיים Sonenfeld, זצ"ל" l. למרות שלעתים קרובות הם לא רואים עין בעין, רבים אינם מודעים לאופן שמתחשב ומכבד כל אחד היה של השני באופן אישי. האב הזמין את הרב קוק לומר כמה מילים לכבודו של הרומן. הרב קוק התחיל לטפל באורחים הנאספים. "חכמינו לתת תשובה לשאלה תמוהה. מדוע נבחר החמור כדי למלא את מצוות פדיון פטר Chamor? אחרי הכל, חמור היא בהמה טמאה לחלוטין! הגמרא מסבירה שהחמור נבחר משום שנשא את משקליו של אוצר שהעם היהודי הוציא ממצרה. הרב קוק קרא, "תראה את זה! למרות שחמור טמא ומשמש כסמל לעקשנות, אטימות וכדומה, בכל זאת מקבלת תגמול על ביצוע רכוש לארץ ישראל. אנו רואים מכאן, שגם מי שיטמא ויש הצד השני של הסיפור רע יכול להשיג קורטוב של קדושה אם הוא משתתף בתהליך של הבאת העם היהודי מהגלות לארץ ישראל. "אחרי הרב קוק סיים את נאומו, הרב Sonenfeld קיבל באופן מיידי למעלה, מוכן לתת ההצהרה לעבור. "אני לא התכוונתי לדבר, אבל הרב של יפו החל drashah בלי הסקת המסקנה הטבעית. מוטל עליי, בכבוד התורה שלו, כדי להשלים את drashah. הרב Sonenfeld המשיך, "ראשית, ברור שהוא צודק. החמור זכה קדושה משום שהוא שימש כבהמת משא ליהודים, למרות היבטים שליליים. עם זאת, את מצוות פטר Chamor מוכיח שזה בלתי אפשרי עבור הקדושה להישאר עם בהמה טמאה. ישנן שתי אפשרויות: או שהקדושה שהועברו לכבשים, חיה נקיות, באמצעות המנגנון של פדיון. ואם לא, האלטרנטיבה היחידה האחרת היא שהחמור הוא נהרג! "
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה