מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
מליקוטי מוהר"ן, בן 21, שניות. 11 לכבוד שבת "נחמו", בשבת שלאחר תשעה באב, כאשר אנו נוהגים לקרוא את ההפטרה שמתחילה: ...
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
תורגם על ידי הרב אריה קפלן, "חוכמתו של הרבי נחמן," ברסלב מכון מחקר, עמ '140-141. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צרותי...
-
שיחות הר"ן 234 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '. 269 הרבי לעתים קרובות עו...
-
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-...
-
על Makkos 21 הרב ינאי אמירה מוזרה לכאורה לרבי יוחנן: "אם לא הייתי הרמתי את החרס, שיש לך למצוא את הפנינה מתחתיו" Tosafos תוהה מדו...
-
ברגע דאס Chavas, זצ"ל ", נסע בעילום שם עם קבוצה של סוחרים. לא היה שום דרך לדעת שגבר לבוש כהלך עני היה אחת הדמויות הרבניות המפורס...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום רביעי, 28 באוגוסט 2013
לחם יומי
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-" ואתה לא מאמין בך life'-מתייחס למי שחייב לרכוש לחם מאופה. "על פני השטח זה נראה קשה מאוד להבין. אין ספק בעת שהותנו במדבר, כאשר המן ירד בכל יום לא היינו בקטגוריה זו. אדם שהיה לו ילדים עדיין לא הייתי תוהה על הפרנסה שלו ליום המחרת, שכן הוא סמך על נס נוסף למזון של משפחתו? איך אנחנו יכולים להבין את זה? האם זה מתקבל על הדעת לומר כי ה 'סיפר לנו על עונש שמה יקרה בימים נוראים אם זה היה קללה שסבלנו מדי יום במשך ארבעים שנה? "התשובה היא שזה תלוי בגישה של כל אחד. כפי שאומרים חכמינו, אחד שיש לו קיום להיום עדיין דואג מחר הוא אדם קטן אמונה. עבור אדם כזה, חסר מזון לעתיד הוא בוודאי קללה נוראה מאז הוא מבלה את זמנו בדאגה. אבל למי שיש לו אמונה, זה לא קללה בכלל. מאז שהוא בוטח בה 'שהוא לא תדאג. במקום להיות קללה, מצב זה יהיה ברכה שכן הוא מאלץ אותו לפנות את לבו לבורא העולם. "זו המשמעות של הקללה הזאת. את הקללות יבואו עלינו רק אם אנחנו לא מצייתים לקב"ה. עבור אנשים כאלה, אפילו שהיא נדרשת להסתמך על האופה למזון הוא קללה נוראה שכן הם דואגים בכל יום אם יהיה אוכל למשנו. אבל עבור דור המדבר זה לא היה קללה. הם היו ברמה רוחנית גבוהה ונענו לאתגר, השחזה bitachon דרך קושי זה ועד שלא לדאוג בכלל. במקום זאת, הם המשיכו לחיות את הפסוק, "ותאמין בה 'ובמשה עבד' - '. והם האמינו בה' ובמשה עבדה
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה