מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
טעם של אכילה יהודית אותנטית: אכילה בתשומת לב לא קשור רק השכל מבוסס על המוח שלך. זה כרוך האינטלקט מבוסס לב שלך. גם המוח שלך ואת לבך, ...
-
קיבל בדוא"ל מהרב תנחום ברטון של ירושלים: ישנן חנויות רבות כל כך להשראה "תשעה באב" בנקודה זו בהיסטוריה - בכל פורמט...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
תורגם על ידי הרב אריה קפלן, "חוכמתו של הרבי נחמן," ברסלב מכון מחקר, עמ '140-141. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צרותי...
-
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-...
-
שיחות הר"ן 247 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '379-380 הרבי אמר: העוש...
-
זה אוסף של מנהגים כולל מנהגים אישיים רבים של הרב גדליהו אהרון קעניג, zal, מייסד קהילת ברסלב צפת, ואלה של בנו ר 'אלעזר מרדכי קניג שליט...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום חמישי, 22 באוגוסט 2013
שברים של בין הזמנים
על Makkos 21 הרב ינאי אמירה מוזרה לכאורה לרבי יוחנן: "אם לא הייתי הרמתי את החרס, שיש לך למצוא את הפנינה מתחתיו" Tosafos תוהה מדוע הרב ינאי בחר במיוחד כדי להשתמש בכלי חרס כמטאפורה למקום שבו פנינה חבויה. למה אחד למצוא פנינים מתחת ברי כלי החרס? רבינו תם, מסביר שעל קרקעית האוקיינוס יש סלעים הנראים כרסיסים גדולים של כלי חרס שתחתיו נמצאים פנינים יקרות. אנו מוצאים ביטוי דומה בבא קמא 91: "אתה שחו במים עמוקים כאלה וכל מה שאתה העלית חרס היה סתם?" זה שהוא יקר הוא הבין שמופרש בתוך משהו מאשפת ערך רק מעט. הבעל שם טוב, זי"ע ", השתמש במושג זה כדי להסביר מדוע הוא אמר כי ניתן למצוא אור רוחני גדול בשלושת השבועות של בין Hameitzarim. הוא אמר, "אם יש לאדם אבנים יקרות, הוא חייב להיות זהיר במיוחד, כי הם לא נגנבו ממנו. אבל איך הוא יכול להיות בטוח כדי להגן עליהם? אדם חכם יהיה לשים את האוצרות הגדולים ביותר שלו שבו הוא שומר את זבל ישן ושבור. זהו המקום הבטוח ביותר, שכן לא גנב אי פעם היית חושב לחפש במקומות כאלה נחותים לאוצר. בדומה לכך, במהלך שלושת השבועות, כאשר אנשים חשים את הכאב של המעמד הנחות שלנו בגלות, לבם שבורים וזה הרבה יותר קל באמת להתחבר עם הקב"ה. אוצר מסתתר שם בתוך האשפה הנחותה ".
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה