מופעל על ידי Blogger.
Translate
רשומות פופולריות
-
שיחות הר"ן 239. תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '374 הרבי אמר: "ד...
-
ה -23 בתמוז (יום שני, יולי 1 השנה) תהיה יום השנה של הרב גדליהו אהרון קניג (לפעמים מאוית "קניג"). ר 'גדליה היה תלמידו ...
-
לכבוד היארצייט של רבי לוי יצחק בנדר, zikhrono levrakha (22 תמוז), אנו מפרסמים קטע זה מתוך תרגומו של הרב אוירבך לא פורסם פרץ האנג...
-
טעם של אכילה יהודית אותנטית: אכילה בתשומת לב לא קשור רק השכל מבוסס על המוח שלך. זה כרוך האינטלקט מבוסס לב שלך. גם המוח שלך ואת לבך, ...
-
קיבל בדוא"ל מהרב תנחום ברטון של ירושלים: ישנן חנויות רבות כל כך להשראה "תשעה באב" בנקודה זו בהיסטוריה - בכל פורמט...
-
שימו לב לקורא: אני כתבתי את הקטע הזה בפורמט של מכתב לעצמי, כי אני עדיין לא מתיימר השגתי ליכולת להסתכל על חיים עם תפיסה זו אני צריך לחזק את ע...
-
תורגם על ידי הרב אריה קפלן, "חוכמתו של הרבי נחמן," ברסלב מכון מחקר, עמ '140-141. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צרותי...
-
ישראל סלנטר, זצ"ל ", מספק הסבר נוקב של אמירה של חכמינו. "במנחות 103 אנו מוצאים שהקללה בפסוק" ואל יאמינו בחייך "-...
-
שיחות הר"ן 247 תורגם על ידי הרב אריה קפלן, חוכמתו של הרבי נחמן (ברסלב מכון מחקר), עמ '379-380 הרבי אמר: העוש...
-
זה אוסף של מנהגים כולל מנהגים אישיים רבים של הרב גדליהו אהרון קעניג, zal, מייסד קהילת ברסלב צפת, ואלה של בנו ר 'אלעזר מרדכי קניג שליט...
Blog Archive
-
▼
2013
(26)
-
▼
אוגוסט
(26)
- מקור השפע של הצדיק
- לחם יומי
- הכל כדי לא להשבע
- בהמת משא
- Avodas יום כיפורים: לחימה עבודת האלילים של היום
- שברים של בין הזמנים
- אומן לתכנן מראש
- מנחה מעריב מכס
- מים על אבן
- זה מתחיל ליהות קל יותר
- לשפר את העולם
- הרב לייבל ברגר / אריה לייב בן שלמה
- עלי עשב
- מנהגי ברסלב בשבת
- הנחמה הגדולה
- LikeLike LikeLike
- הזדמנויות אומן 2013 מדהימות
- מחשבות תשעה באב
- אהבת ישראל / אהבתו של העם היהודי
- מעשה מזבוב ועכביש
- ידיעת הלב
- רחוק וקרוב
- היארצייט של הרב גדליהו אהרון קעניג
- חייו של רבי לוי יצחק בנדר זצ״ל
- שבעה כללים של אכילה מודעת
- מיהרו להגיע לאינפיניטי: מכתב פתוח לעצמי
-
▼
אוגוסט
(26)
חפש בבלוג זה
יום שלישי, 27 באוגוסט 2013
הכל כדי לא להשבע
ברגע דאס Chavas, זצ"ל ", נסע בעילום שם עם קבוצה של סוחרים. לא היה שום דרך לדעת שגבר לבוש כהלך עני היה אחת הדמויות הרבניות המפורסמות של זמנו. כמאמן התקרב לפאתי עיר אחד מהסוחרים גילה שהוא נשדד. כולם התחילו לדבר בבת אחת, אלא דאס Chavas. אחד מהסוחרים האשים אותו בפשע. "אני בטוח שהקבצן האילם גנב אותו, יש לו עיניים חדות כמו הונאה, והוא היחיד שהוא שקט." למרות דאס Chavas הכחיש שלקח כל דבר, הסוחרים הביאו אותו לרב המקומי. מאז שהוא דמה לאדם עני, הרב חשב שזה סביר להניח כי הוא לקח את הכסף. "ההלכה היא שאתה צריך גם לייצר כסף או נשבעתי שלא תיקח את זה!" Chavas דאס נחשב מצבו קשה. "אני אשלם חצי מהכסף כדי להימנע מלקלל", הוא הכריז. הסוחר הבין שהוא חייב להיות הגנב, אחרת למה לא נשבע? "או שאשלם את כל הסכום או נשבעים!" Chavas דאס חשב עוד רגע והציע שלושה רבעים מהסכום. כאשר שנדחה, הוא הציע לשלם כמעט את כל הסכום, שהסוחר גם פוטר. "אני לא יכול לשלם יותר כדי שאהיה לי להישבע", אמר דאס Chavas. "אבל קודם אני צריך זמן כדי להכין את עצמי." הוא נכנס לפינה והתחיל לבכות, כמובן עושה תשובה אינטנסיבית. אחרי כמה דקות של זה, אחד מהסוחרים התעלף. כשהוא התעורר הוא הודה שהוא לקח את הכסף ומיהר להחזיר אותו. כשעזבו את הסוחרים, הרב דרש דאס Chavas לחשוף מי הוא היה, מה שהוא עשה בסופו, ובטל את ההתנצלויות הטבעיות של הרב. "למה להתנצל? אתה קבע על פי הלכה. "" למה אתה מציע מחצית ראשונה, ואחר כך יותר ולבסוף כמעט את כל הסכום, לפני שאתה הסכים להישבע? "שאל את הרב. "קודם הציע לי את כל כסף, ואז סחורות החומר שלי. ההצעה האחרונה שלי כללה את כל הרכוש שלי. מכיוון שאני לא יכול להעלות יותר ואין לי את כוח לקחת על חובות שהסכמתי להישבע ".
הירשם ל-
תגובות לפרסום
(Atom)
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה