לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

לחץ כאן לכניסה לאתר

מופעל על ידי Blogger.

Translate

רשומות פופולריות

About Me

חפש בבלוג זה

יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

מחשבות תשעה באב



קיבל בדוא"ל מהרב תנחום ברטון של ירושלים: 

ישנן חנויות רבות כל כך להשראה "תשעה באב" בנקודה זו בהיסטוריה - בכל פורמט שניתן להעלות על הדעת - שאני רוצה להעביר כבסיסית ופשוט הודעה שאני יכול, בלי הגינונים של גיליון פרשה. 

חבר שלי היה דן בנושא של תשעה באב עם קבוצת התלמידים בישיבה חסידית מקומית, שרבים מהם הם גברים צעירים משובחים שישפרו את התפילה מאוד עם הנוכחות שלהם בבית הכנסת שלנו בשבת. לאחר הקדמה קצרה על מה שהיום הזה מייצג היסטורי ורוחני - חורבן בית המקדש ושל התרבות יהודית המפוארת של צדיקים וחכמים ואנשים מסורים - אחד מבני העיר, "אם זה היה כל כך גדול, למה היה שם חורבן? " כך נוקב. השאלה שלו חותכת דרך המברשת כדי להגיע לנושא שעומד בפני כל אחד ואחת מאיתנו. 

התשובה היא, שזה לא היה כל כך גדול. למעשה, מה שהסטוריונים מכנים את התקופה "intertestamental" (שאנו מכנים תקופת הבית השנייה) היה, מנקודת המבט של יחסים בינאישיים, כנראה טרגיים ביותר בהיסטוריה שלנו, בשרו אלפיים שנתי פיזור, רדיפה, ניכור, ו אפילו רצח עם לבני עמנו. ומה שיותר גרוע, הוא שהגורמים הבסיסיים של חורבן בית המקדש עדיין קיימים וחזקים כמו פעם שהם היו. זה לא השתנה עם הקמתה של מדינת ישראל. אני חושב שיש הרבה אנשים או שהם מגיעים למסקנה שאתה יכול להשיג את כל הסממנים של מדינה מודרנית, משגשגת עם ממשלה, צבא, כלכלה חזקה, ותעשיית ההייטק משגשגת ועדיין לא מלאתי את התקוות של העם היהודי לגאולה אמיתית כפי שניבא מראש על ידי נביאינו. 

אבל יש תנאים מוקדמים לגאולה, וגם הם יישארו בלתי ממומש. כאן מתחילה את ההודעה שלי. 

אם אני לא יכול להכיר בכך שאני תופס אותו המרחב כמו יצורים חיים אחרים, מהדומם, לפרחים, לfaunal, והכי חשוב, בני אדם אחר, ואם אני לא יכול להבין שיש יצורים חיים אחרים אותם צרכי ורגשות, ו יהיה גם לשגשג או סובלים מבוסס על איך אני מתקשר איתם, ואם אני לא מרגיש את האהבה, חמלה ואמפתיה, אפילו הערצה וכבוד לכל החברים של בריאתו של הקב"ה, שאין כל דרך שאני יכול לחוות את הגאולה. 

אין דרך, כי רגשות אלה וגאולה הם שני הגילויים של האחדות המוחלטת של האלוקים עצמו, וזו הסיבה שאנו אומרים, "באותו היום ה 'תהיה אחד והשם שלו יהיו אחת" (תפילה). אלוהים הוא אחד.

זו היא האמונה החשובה ביותר שיש לנו, אנחנו אומרים את זה שלוש פעמים ביום. סופו של דבר, כל הבריאה הוא אחד. ואנחנו לא צריכים את תורה כדי לדעת את זה. אנחנו צריכים הקישקעס שלנו כדי להיות מופעלים. אנחנו צריכים תורה לומר לנו שלא לדבר לשון רע. אנחנו לא צריכים תורה לומר לנו להכיר בנוכחותו של אדם אחר, כדי להאריכו או לה את ברכותינו, לחייך אל אדם אחר, כדי לאפשר להם להרגיש שהם חשובים, ולא לפגוע בהם, חלילה . 

חז"ל אומר לנו, דרך ארץ קדמא L'תורה. יש לכך שתי משמעויות: או, דרך הארץ, ("יחסי אנוש" קול) קדמה כרונולוגי התורה, או שהם תנאי הכרחי להגשמת התורה. העובדה שהעולם הצליח להתקיים בנזקים לעשרים ושישה דורות לפני מתן התורה היא הוכחה לשניהם. אבל הכישורים האלה למרות שיש בם כדי לקיים את עולם לפני שהתורה, כדי להגיע לגאולה, הם לא יכולים להיות פשוט להיות כישורים, הם חייבים להיות הפרי של אהבה, חמלה ומודעות משולבת. 

אנו מצווים לקיים את מצוות האהבה ישראל, לאהוב יהודי אחד של בחור. כי הוא הבין על ידי חכמים שונה, במובן השלילי וחיובי: לעשות את הדבר הנכון, ולא עושה את הדבר הלא נכון. אתה בטח מכיר את אמירתו המפורסמת של הרבי עקיבא, "זה עיקרון העל של התורה". הרב יהודה אשלג, הידוע כבעל סולם, משווה מילוי מצווה זו עם שלילת הרצון לקבל ולהחלפתו ברצון לתת. בעבודתו מתן התורה, הוא מסביר כי, התורה ניתנה כדי להקל עלינו לאהוב אחד את השני. בנוסף, הוא קובע כי השגת מטרה זו היא הצעד הראשון לקראת מציאות גדולה יותר. בירושלמי, בן זומא דלפקי הרבי עקיבא, באומרו, "יש לי עיקרון העל יותר:" זה ספר תולדת האדם '", כלומר אהבת האדם בכללותו, סופו של דבר, את שיאו של האדם הישג. 

ומה עולם שיהיה. עולם חופשי של שנאה, גזענות ודעות קדומות, עולם שבו פגיע ביותר מוגנים והקשישים הם יקרים, שבו ילדים נשמרים בטוח, עולם שבו יצירתו של האלוקים (לקרוא: סביבה) לא תנוצל שלא כהלכה בכל מובן. ללא ספק, אנחנו חייבים להתחיל בתהליך זה ב" הביתה ", אבל אנחנו גם חייבים להבין שיצירת קהילת הברית קטנה שלנו היא קרש קפיצה לאחד את העולם. מה אני מנסה לומר, הוא שחווה אוטופיה יהודית הוא אפשרי רק באמצעות יצירת אנושי אחד. שנאמר, גם על כך כיהודים קניינית דבר בית המקדש ", לבית שלי יהיה בית תפילה לכל העמים". 

אני יכול להבטיח לך שהעולם המשיחי שאנו מתפללים ל, אחד שצריכות להיות לא יכול לבוא לידי קיום ללא אהבה, חמלה ואמפתיה. אלה הם חוויות אנושיות שאנחנו יכולים להיות, תכונות שאנו יכולים לשלב, ומטרות עבורנו לעבוד. 

לשם כך, אני מכריז על כניסתו של Ahavath עולם, אגודת הידידים המוקדשים לשתילת זרעים של תודעה, אהבה, אחריות ואמפתיה בעצמנו, הקהילות שלנו ובעולם. אני רואה את זה כקהילה, אבל אחד ללא גבולות, כמו שאנחנו פרושים בכל רחבי העולם. אנחנו כבר לא יהיו נכנסנו לקונפליקטים של העולם היהודי, או של העולם באופן כללי, אבל נעבוד לפיוס והבנה, לבריאות והבטיחות של החברות שלנו, ולהגנה הפגיעה ביותר בקרבנו. סופו של דבר, ייתכן שנצטרך את המבנים הרשמיים של תאגיד ללא כוונת רווח, אך לעת עתה אני מזמין את כולם וכל מי שעבר על ידי רעיון זה להצטרף אליי לדמיין ביחד את מה שאנחנו יכולים לעשות. 

בזכות זה מהר, של התקוות שלנו, ושל הפעולות העתידיות שלנו, אנחנו שלי נזכה לשמוע על בואו של הגואל ולהשתתף בבניין בית המקדש, מהרה בימינו, אמן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה